امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 20020
بروزرسانی: شنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۶ ۰۸:۳۵

رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه: شهرداری و شورای اسلامی شهر مبارکه از نویسندگان حمایت می کند


 

رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه: شهرداری و شورای اسلامی شهر در راستای اجرای برنامه های فرهنگی خود و همچنین در راستای احیاء فرهنگ و آثار تاریخی این شهر با تمام توان از نویسندگان این عرصه حمایت می کنند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر مبارکه، دکتر سجاد خالوزاده در دیدار با نویسندگان ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی  گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه باید نهادینه و اجرایی شود.

وی افزود: امروزه رنگ مطالعه در جامعه کم  شده و جای خود را به گوشی و فضاهای مجازی داده است  و ضروری است در جامعه آثار کتاب و کتاب خوانی را پررنگ کنیم و کتاب و کتابخوانی باید در جامعه نهادینه و باید به مطالعه و کتابخوانی اهتمام جدی شود.

خالوزاده با بیان اینکه میزان مطالعه یکی از شاخصهای ارزیابی رشد و توسعه هر کشوری است، گفت: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا سرانه مطالعه در جامعه افزایش یابد.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در مورد مطالعه کتاب که این محصول فرهنگی باید وارد زندگی مردم شود و در سبد خانوار ها قرار گیرد، عنوان کرد: کتاب ماندگارترین میراث برای آیندگان است و یک نویسنده برای تالیف کتاب، سختی ها و مشقت های زیادی را متحمل می شود.

خالوزاده با بیان اینکه توجه به کتاب و کتابخوانی یکی از نشانه های توسعه ‌یافتگی است افزود: در شورای پنجم توجه ویژه ای به موضوعات  فرهنگی شده است  و از فعالیت ‌های فرهنگی حمایت می‌کنیم.

 

رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه با بیان اینکه مشکل شهر ما صرفا عمرانی یا اقتصادی نیست، بلکه مشکل و معضل اصلی ما فرهنگ است گفت: در صورتیکه نتوانیم در زمینه های مختلف فرهنگ سازی کنیم و کارهای زیربنایی انجام ندهیم با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه نذرهایی برای انجام کارهای فرهنگی در جامعه باید مورد توجه خیران قرار گیرد گفت: نذری صرفا خوراکی نیست، ما می توانیم کتاب نذر کنیم یا هر کار عام المنفعه دیگری انجام دهیم تا منفعتی را به جامعه و افراد برسانیم.

خالوزاده با بیان اینکه نویسندگان بزرگ و نام آوری در مبارکه زندگی می کنند که متأسفانه گمنام هستند، گفت: باید در همایش ها و سمینارهایی که درآینده در شهر تشکیل می شود به موضوع اهمیت کتاب و کتابخوانی و معرفی بیشتر نویسندگان پرداخته شود و از زحمات آنها تجلیل شود.

وی با بیان اینکه باید مفاخر شهر و نویسندگان را بیشتر به جامعه معرفی کنیم افزود: نویسندگان کارها و خدمات زیادی برای شهر انجام داده اند اما هنوز کسی شناخت کافی نسبت به آنها ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه با اعلام آمادگی این شورا برای حمایت قاطع و همه جانبه از اجرای طرح های فرهنگی در شهر گفت: شهرداری مبارکه در راستای اجرای طرح های فرهنگی از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نکرده است و شورای شهر هم از طرح های فرهنگی شهر حمایت کامل می کند.

 وی با بیان اینکه ارتباط با دانشگاه در دوره پنجم شورای شهر مبارکه کلید خورده است افزود: شهرداری و شورای اسلامی شهر مبارکه با دانشگاه های آزاد و علمی کاربردی جلساتی را برگزار کرده و در تلاشیم تا از توان آموزش عالی شهرستان و پتانسیل نخبگانی که در این مراکز فعالیت می کنند استفاده کنیم.

خالوزاده با بیان اینکه امیدواریم حرکت خوبی در زمینه توسعه فرهنگ و کتاب در این دوره انجام شود گفت: امیدواریم بتوانیم از پتانسیل و ظرفیت نویسندگان و نخبگان با تجربه در توسعه و پیشرفت شهر استفاده کنیم.

 



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top