امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 19968
بروزرسانی: دوشنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۶ ۱۴:۰۵

سند راهبردی حوزه فرهنگی مبارکه توسط شورای اسلامی شهر تدوین می‌شود


 

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مبارکه گفت: سند راهبردی حوزه فرهنگی و اجتماعی شهر مبارکه توسط شورای شهر تدوین می‌شود.

 

به گزارش روابط عمومی شهرداری و  شورای اسلامی شهر مبارکه ، فرشته صالحی در دومین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی دوره پنجم شورای اسلامی شهر مبارکه گفت: به دنبال تهیه و تدوین استراتژی و سند راهبردی در حوزه فرهنگی و اجتماعی هستیم تا مشخص کنیم که طی 4 سال شورای پنجم می‌خواهیم به چه نقطه‌ای برسیم.

وی افزود: چشم‌انداز‌ها و اولویت‌های اصلی شورای پنجم در حوزه فرهنگی شامل پرداختن به برنامه های خانواده محور، توجه به رفع معضلات اجتماعی، توجه به مسائل فرهنگی، هنری، قرآنی و مذهبی است.

صالحی گفت: کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر مبارکه یکی از مهمترین کمیسیونها می باشد و وظیفه خطیری برعهده دارد و امید می رود با توجه به تجربیات اعضای آن بتوانیم در راه احقاق اهداف و جلب رضایتمندی شهروندان موفق عمل کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش اذعان داشت:امروز مسئله تهاجم فرهنگی یکی از بزرگترین برنامه های کشورهای غرب برای گمراه کردن جوانان ایران اسلامی است و اگر در زمینه مقابله با تهاجم فرهنگی ایستادگی نکنیم دچار مشکلات بزرگی خواهیم شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر مبارکه با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص مسائل فرهنگی و اجتماعی گفت:دغدغه اصلی ایشان، مسئله فرهنگی و اجتماعی است و مسئولان باید توجه جدی در این زمینه داشته باشند، چون فرهنگ عامل اصلی توسعه و پیشرفت جامعه است.

وی با بیان اینکه کارهای فرهنگی خوبی با توجه به امکانات موجود در شهر مبارکه انجام شده است اظهار کرد: فرهنگ زیربنای اصلی شهر است و اگر درست پیش رود و رشد کند امورات عمرانی و رفاهی شهر نیز خوب پیش می رود.

صالحی با اشاره به اینکه خانواده سنگ بنای جامعه است اظهار داشت:  باید براساس الگوی اسلامی و ایرانی به آن توجه شود و بر غنای فرهنگی و باور های اعتقادی در این نهاد اجتماعی افزود.

عضو شورای شهر مبارکه افزود: فرزندان در کانون خانواده تربیت می شوند، فرزندانی که آینده ساز کشور هستند و می توانند آینده کشور را تضمین کنند.

وی ادامه داد: براین اساس باید تمام سیاستگذاری ها در جامعه ، خانواده محور باشد و هر قانون، برنامه و سیاست اجرایی که می خواهیم انجام دهیم خانواده را در آن لحاظ کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مبارکه با بیان اینکه یکی از مهمترین دغدغه های کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مبارکه توجه به معضلات اجتماعی موجود در سطح شهر است اظهار کرد: با پیشگیری، آگاهی‌بخشی و کمک گرفتن از برنامه‌های آموزشی می‌توانیم تا حدودی این معضلات را در کوتاه‌مدت و بلندمدت رفع کنیم.

وی با اشاره به گستردگی مسائل فرهنگی در جامعه تاکید کرد و افزود: جلسات قرآنی و هیئت های مذهبی سنبل فعالیت های فرهنگی است که مردم متولیان آنها هستند و باید در راستای تحقق اهداف فرهنگی این حوزه ها برنامه ریزیهای مناسبی را داشته باشند.

دومین جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مبارکه به ریاست سرکار خانم فرشته صالحی و با حضور اعضای شورای اسلامی شهر مبارکه و مدیر امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری مبارکه برگزار شد.

از جمله مصوبات این جلسه می توان به تدوین لایحه حمایت و تجلیل از نام آوران در حوزه های علمی، فرهنگی، ورزشی و هنری، بررسی و تصمیم گیری در خصوص مسائل و مشکلات خانه های فرهنگ محلات،بررسی برنامه پیشنهادی یکساله شهرداری در حوزه فرهنگی و اجتماعی و همچنین تدوین استراتژی و سیاست های بلند مدت و اولویت های شهر در حوزه فرهنگی و اجتماعی اشاره نمود.



+ 1
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top