امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 19929
بروزرسانی: جمعه, ۰۷ مهر ۱۳۹۶ ۱۱:۳۸

نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی : شهید حججی مصداق بارز ایثار و گذشت در بین جوانان نسل سوم انقلاب

نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی در آیین گرامیداشت روز آتش نشان  با تسلیت ماه محرم و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، شهید حججی را مصداق بارز ایثار و گذشت در بین جوانان نسل سوم انقلاب توصیف کرد.

مهندس زهرا سعیدی با اشاره به جایگاه مهم آتش نشانان افزود: درک شرایط  روحی مردم در مواقع بحرانی نیاز به دل دریایی دارد.

وی ادامه داد: بعضی شغل ها واقعاً خاص است و به همین دلیل بد اخلاقی در آن مایه تاسف است اما خوشبختانه این رویه در بین نیروهای صبور و فداکار مبارکه  در آتش نشانی وجود ندارد.

سعیدی با بیان این که حادثه پلاسکو خیلی سخت بود و دل همه  مردم را به درد آورد، افزود: این حادثه موجب شد مخالفت ها  برای رسیدگی  و تعیین تکلیف ساختمان های مشابه کمتر شود.

وی افزود: آتش نشانان کار بسیار سختی انجام می دهند وهمسران و خانواده های آنان نیز در سختی ها و نگرانی ها شریک اند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیروهای آتش نشان باید از درایت و پختگی لازم برخوردار باشند، بر ضرورت توانایی این نیروها  در امر هدایت و مشاوره مردم به ویژه در بحث بیمه ها در شرایط بحرانی تاکید کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه وجود برخی کمبودها  برازنده  شهرستان مبارکه نیست، افزود:شهرستانی که زمانی اعتبار بالا داشته است هنوز از کمبود تجهیزات در برخی بخش های مهم رنج می برد.

سعیدی،  سخت کوشی، وجود منابع خوب و نیروی انسانی زبده را از مزیت های مهم مبارکه دانست و افزود:  تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا در بحث منابع و تجهیزات به شهرداری ها کمک کنیم.

وی در خصوص تخصیص درجه ایثار و شهادت برای آتش نشانانی که به درجه رفیع شهادت نائل می شوند، گفت:  پیگیری و تلاش خود را در این زمینه به کار خواهیم بست چرا که معتقدیم  ارزش ایثار و جهاد آتش نشانان کمتر از جهاد و شهادت در راه خدا نیست.

 

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری مبارکه نیز در این  مراسم گفت : 80 درصد کار آتش نشان به وجود تجهیزات  وابسته است و متاسفانه در این خصوص دچار مشکل هستیم.

کیومرث مختاری در بازدید نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ، شهردار ، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر مبارکه  با اشاره به راه اندازی  واحد پیشگیری در این سازمان از اقدامات انجام شده  برای بحث ایمنی ساختمان ها و اماکن خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر در راستای سنجش ایمنی ، نظارت هاهم در ابتدای کار و هم پایان کار بر ساخت و ساز ها انجام می شود و صدور پروانه منوط به انجام این دو مرحله است.

وی با بیان اینکه واقعیت این است که به غیر از حوادث طبیعی ، بقیه حوادث انسان ساز هستند خاطرنشان کرد: نقش مردم در بروز این حوادث غیر قابل انکار است و همانگونه که مردم در ایجاد حوادث نقش دارند، می توانند در جلوگیری از بروز این حوادث نیز نقش آفرینی کنند.



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top