امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 19888
بروزرسانی: سه شنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ ۰۸:۳۶

دومین دوره آموزشی آتش نشان داوطلب در شهر مبارکه برگزار شد


 

دومین دوره چهار روزه آموزشی آتش نشان داوطلب در شهر مبارکه برگزار شد.

کیومرث مختاری در گفتگو با خبرنگار ما  افزود: در برگزاری این دوره آموزشی360 داوطلب علاقمند در طول دو دوره جداگانه چهار روزه آموزش های لازم را فرا گرفتند.

وی با بیان اینکه به منظور افزایش آگاهی، دانش و فرهنگ ایمنی در سطح خانواده ها، سازمان آتش نشانی شهرداری مبارکه، آموزش آتش نشان داوطلب را در برنامه های کاری خود قرار داده است افزود: در این دوره داوطلبین در رده های سنی مختلف بالای ۱۵ سال آموزش های لازم را فرا گرفتند.


 مختاری با بیان اینکه ۹۰ درصد حوادث به دست انسان رخ می دهد بیان کرد: مهمترین وظیفه آتش نشانان داوطلب این است که آموزش های ارائه شده در این کلاس ها را به مردم منتقل کنند تا فرهنگ ایمنی در بین شهروندان نیز گسترش یابد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مبارکه با اشاره به اینکه این دوره های آموزشی با هدف ارتقای فرهنگ ایمنی شهروندان برگزار می شوند افزود: ارتقای فرهنگ ایمنی در جامعه از بروز حوادث و آتش سوزی ها می کاهد.

وی گفت: نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می دهند به همین دلیل حضور این قشر در فعالیت های اجتماعی از مهمترین اهداف این برنامه هاست.

مختاری،  وقوع برخی از حوادث و سوانح را ناشی از سهل انگاری شهروندان دانست و گفت: اگر شهروندان نکات ایمنی را بیشتر رعایت کنند، حوادث با خسارت جانی و مالی کمتری رخ می دهد.

وی با بیان اینکه این دوره آموزشی با هدف ترویج فرهنگ ایمنی و استفاده از نیروهای آموزش دیده داوطلب در مواقع ضروری برگزارشد ادامه داد: افزایش سطح فرهنگی شهروندان در مواقع بحرانی و آشنایی بیشتر این افراد با وظایف و کارکرد وسائل آتش نشانی از مهمترین اهداف برگزاری این دوره ها است.

مختاری با اشاره به اینکه 210 نفر از این داوطلبان آقایان و 150  نفر خانم ها هستند، بیان کرد: به دلیل حضور بیشتر بانوان در منازل و دخیل بودن آن ها در حوادث، ضروری است فرهنگ ایمنی و آشنایی با خدمات رسانی آتش نشانی در میان این قشر گسترش یابد.

وی افزود: شهروندان در این دوره های آموزشی با انواع آتش ها و روش های مقابله با آنها، روش های افزایش ایمنی در منزل و نحوه استفاده از کپسول های پودر و گاز آتش نشانی آشنا می شوند.

مدیرعامل سازمان  آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مبارکه اظهار کرد: در قالب این طرح ..... زن و ...... مرد تحت پوشش دوره تخصصی آتش نشانی قرار گرفتند تا در مواقع اضطراری بتوانند در کنار نیروی های فعال در ایستگاه آتش نشانی به شهروندان خدمات لازم را ارائه دهند.

 وی بیان کرد: آتش نشانان داوطلب در دوره تخصصی که ویژه این طرح برگزار شد با اطفاء حریق ، کمک های اولیه و امداد و نجات آشنا شدند تا در مواقع بحرانی به صورت آتش نشان حرفه ای عمل کنند.

مختاری با قدردانی از شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر مبارکه در برگزاری این دوره اضافه کرد: امیدوارم با حمایت شهردار محترم بتوانیم دوره پیشرفته آتش نشانان داوطلب را در آینده ای نزدیک برگزار کنیم.

وی افزود: ایجاد  شور و نشاط بین جوانان و ایجاد ارتباط بین آنان با سازمان آتش نشانی و در صورت بروز حوادث احتمالی به کار گیری اصولی از آنان ، از مهمترین اهداف برگزاری این دوره ها محسوب می شود.




 



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top