امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 19854
بروزرسانی: یکشنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ ۱۴:۵۶

خبرنگاران از 7 پروژه عمراني شهرداري مبارکه بازديد کردند

خبرنگاران رسانه هاي گروهی استان اصفهان و شهرستان مبارکه، از 7 پروژه  عمرانی خدماتی و فرهنگی شهرداري مبارکه  بازديد کردند.

خبرنگاران رسانه های گروهی اصفهان و مبارکه، با حضور در بازدیدی 4 ساعته از پروژه های عمرانی، فرهنگی و خدماتی شهرداری مبارکه با جزییات و چگونگی اجرای باغ بانوان، حسینیه مرکزی مبارکه، خیابان سلمان، مجموعه دیجیتال کتابخانه و رستوران بازی فکری فرهنگسرای غدیر،استخر و تجاری فتح المبین،بلوار آزادگان، بلوار وحدت و میدان شهدای قهنویه  و ارگ نهچیر آشنا شدند.

در این بازدید، خبرنگاران رسانه های گروهی با حضور در این پروژه ها، سوالات خود را در ارتباط با چگونگی اجرای طرح های عمرانی شهرداری مبارکه مطرح کردند و شهردار مبارکه، مهندسان ناظر و پیمانکاران پروژه ها نیز موارد مطرح شده را با ارائه جزئیات  پاسخ دادند.

مهندس محمد شرفا، شهردار مبارکه نیز خبرنگاران را در این بازدید همراهی می کرد.

شهردار مبارکه گفت: تکمیل پروژه های نیمه تمام، تعریف پروژه های جدید در سطح کلان، پروژه های محله محور و توجه به نیازهای مردم در سطح محلات، بعنوان اصول کلی سیاست های شهرداری و شورای اسلامی شهر مبارکه  در دوره چهارم محسوب می شود.

شرفا با بیان اینکه اجرای پروژه‌های عمرانی، فرهنگی و خدماتی شهرداری مبارکه نشان از موفقیت‌های این شهرداری است گفت: پروژه های عمرانی در تمامی نقاط شهر و در سطح همه محله ها بصورت پراکنده اجرا شده و سعی شد که در هر محله بر حسب نیاز  و انتظارات مردم کار انجام شود.

وی افزود: رویکرد شهرداری و شورای اسلامی شهر مبارکه در دوره چهارم بر مبنای توزیع عادلانه پروژه های عمرانی و خدماتی در سطح محله های مختلف و توسعه همه جانبه شهر است.


شرفا در جریان بازدید خبرنگاران از پروژه‌های حوزه عمرانی، فرهنگی و خدماتی شهر مبارکه ضمن تشریح جزئیات مختص به هر پروژه ، در خصوص اجرای پروژه باغ بانوان گفت:این باغ با مساحت 3 هکتار و با هزینه ای بالغ بر 45 میلیارد ریال  یکی از پروژه های شاخص شهرداری مبارکه در این دوره محسوب می شود.

وی با بیان اینکه احداث باغ بانوان بعنوان یکی از نیازهای بانوان در این دوره مورد توجه جدی قرار گرفت گفت: ۵۰ درصد جمعیت شهر را بانوان تشکیل می دهند و با حضور در این مجموعه می توانند یک روز کامل خود را در کلاس های آموزشی، ورزشی و تفریحی سپری کنند.

وی با بیان اینکه طراحی، شروع و افتتاح پروژه باغ بانوان در این دوره انجام شد گفت:در مدت ماههای اخیر که این پروژه به بهره برداری رسیده برنامه های بسیار خوب و متنوعی در این محل اجرا شده است که این امر نشان دهنده ظرفیت و پتانسیل بالای شهر است.

شهردار مبارکه در جریان بازدید از بلوار شهدای طاهری نیز با بیان اینکه خدمت رسانی به مردم محله های شیخ آباد، سرارود و هدایت ترافیک شهر به بلوار شهيد ربيعي و میدان دفاع مقدس از اهداف اجرای پروژه بلوار شهدای طاهری است گفت:این پروژه بطول یک هزار و 800 مترمربع بخشی از رینگ ترافیکی شهر است .

وی افزود: پروژه بلوار شهدای طاهری با چهار میلیارد تومان هزینه تملک و آزادسازی و 9 میلیارد تومان اعتبار عمرانی در دوره چهارم شورای اسلامی شهر تملک و به اتمام رسید.


شرفا در بازدید از مجموعه حسینیه مرکزی مبارکه با بيان اينكه این مجموعه در سه طبقه احداث مي شود، اظهار كرد: طبقه زيرزمين شامل پاركينگ،  سرويس بهداشتي، آشپزخانه صنعتي و چهار دستگاه آسانسور مي شود.

وي با بيان اينكه طبقه همكف اين مجموعه با سه هزار متر مربع فضاي بدون ستون براي حركت دسته هاي عزاداري در نظر گرفته شده است، افزود:احداث ۱۲ باب مغازه با حدود ۸۰۰ متر مربع در طبقه همكف اين مجموعه براي تامين هزينه هاي حسينيه در نظر گرفته شده است.

شهردار مباركه با بيان اينكه مغازه ها بيشتر در زمينه فروش صنايع دستي و لوازم فرهنگي و مذهبي متناسب با فعاليت هاي حسينيه است، گفت: دفتر حسينيه، دفتر مشاوره، نمايشگاه و سالن اداري هم در طبقه همكف ساخته خواهد شد.

وي با بيان اينكه مجموعه كاملي در اطراف حسينيه احداث خواهد شد، افزود: چهار فضاي آموزشي در چهار ضلع طبقه بالاي حسينيه شامل كتابخانه، سالن مطالعه خواهران و برادران، كودكان ، سالن اجتماعات ، مشاوره و كلاس هاي آموزشي احداث مي شود.


شهردار مبارکه با اشاره به احداث و راه اندازی کتابخانه دیجیتال در فرهنگسرای غدیر مبارکه افزود: این مجموعه با هزینه ای بالغ بر 160 میلیون تومان راه اندازی شده و در حال حاضر دارای 40 هزار جلد کتاب است.

شرفا افزود: ایجاد اولین مرکز خلاقیت کودکان ( رستوران بازیهای فکری و کتاب) ، و بهسازی سالن مجموعه غدیر از دیگر پروژه های فرهنگی شهرداری و شورای اسلامی مبارکه است.


شهردار مبارکه با اشاره به پروژه استخر و مجموعه تجاری فتح المبین گفت: این پروژه هم بعنوان اولین پروژه سرمایه گذاری و مشارکتی شهرداری با بخش خصوصی در این دوره اجرا شد .

شرفا با بیان اینکه این اولین استخر مسافت کوتاه استاندارد بین المللی درکشور می باشد که با مشارکت بخش خصوصی به بهره برداری خواهد رساند ادامه داد: مساحت این پروژه 1280 متر مربع می باشد که 1020 متر آن تجاری و 2700 متر شامل فضای ورزشی است، فضای ورزشی شامل دو استخر، سالن بدنسازی و ساختمان اداری می باشد.

وی با بیان اینکه این پروژه از حدود 9 ماه پیش شروع شده و حداکثر تا سه ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید گفت: برای اتمام این پروژه 8 میلیارد تومان توسط شرکت اسپینر تجارت هزینه  پیش بینی شده است.

شهردار مبارکه با اشاره به پروژه ادامه بلوار آزادگان و تکمیل فاز دوم رینگ ترافیکی شهر، افزود: این بلوار بعنوان یکی از پروژه های شهر مبارکه بصورت امانی و با تلاش ها و زحمات کارکنان شهرداری انجام شده است.

وی با اشاره به اهداف اجرای این پروژه افزود: ساماندهی و تفکیک ترافیک عبوری و شهری، تسهیل دسترسی بین مراکز جمعیتی شهر و کاهش زمان سفر و مصرف سوخت از مهمترین اهداف اجرای این پروژه محسوب می شود.


 

وی در پایان با بیان اینکه قلعه نهچیر هم بعنوان پروژه گردشگری با هزینه ۶ میلیارد تومان در این دوره برنامه ریزی و اجرا شد گفت:این پروژه محله نهچیر را پوشش می دهد و امیدواریم در آینده بتوانیم مشکلات این محل را با اجرای کامل این پروژه مرتفع کنیم.

شهردار مبارکه با بیان اینکه در ایام نوروز سال جاری بیش از ۷۰ هزار نفر از این مکان بازدید کردند گفت:نگاه مدیریت شهری مبارکه بر این بود که در حوزه گردشگری هم وارد شویم و قلعه نهچیر بعنوان پروژه گردشگری، نشان از ظرفیت و پتانسیل بالای شهر وشهرستان دارد.

 



+ 2
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top