امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 19849
بروزرسانی: دوشنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ ۲۲:۰۰

همکاری و تعامل شهرداری مبارکه با بهزیستی به کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه منجر خواهد شد


 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان: همکاری و تعامل شهرداری مبارکه با بهزیستی به کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه منجر خواهد شد

رئیس اداره بهزیستی شهرستان مبارکه گفت: تعامل و همکاری تمامی دستگاه‌ها و بویژه شهرداری با سازمان بهزیستی، تاثیر زیادی در پیشگیری و کاهش ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی در جامعه دارد.

سید محسن محمودی با قدردانی از حمایت های شهردار مبارکه در خصوص همکاری و همراهی با اداره بهزیستی، گفت: تعامل و همکاری این نهادها می تواند بسیاری از مشکلات جامعه هدف بهزیستی را برطرف نماید.

وی اظهار داشت : ورود شهرداری و سازمان های مردم نهاد در مسائل اجتماعی می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی موثر و زمینه را برای رفاه و آسایش افراد جامعه و احیاء مسئولیت اجتماعی فراهم کند.

محمودی با بیان اینکه اولین قدم در جهت کاهش آسیب های اجتماعی ارتقاء دانش و آگاه سازی افراد جامعه می باشد اظهار کرد:  امیدواریم بتوانیم با همکاری شهرداری مبارکه و سایر نهادهای شهرستان ، برنامه ای برای پیشگیری، آگاه سازی  افراد وکاهش آسیب های اجتماعی داشته باشیم.

وی گفت: به همت شهرداری مبارکه و  اداره بهزیستی شهرستان کلاس ها و کارگاه های آموزشی بهبود روابط زندگی خانواده در مجتمع فرهنگی غدیر در حال برگزاری است.


محمودی با اشاره برگزاری کارگاه های آموزشی در فرهنگسرای غدیر با موضوع بهبود روابط زناشویی، تفاوت های بین دو جنس، راههای افزایش صمیمیت و تمرین های بهبود روابط گفت: اداره بهزیستی آمادگی دارد در خصوص برگزاری کلاس های آموزشی با موضوعات پیشگیری از اعتیاد، آموزش های پیش از ازدواج ، مهارت های زندگی و.... برای عموم مردم همکاری و اقدام نماید.

وی با اشاره به تفاهم نامه همکاری شهرداری مبارکه و اداره بهزیستی گفت: تاکنون سه  دوره کارگاه های آموزشی پیش از ازدواج، تحکیم خانواده و مهارت های زندگی، با همکاری شهرداری مبارکه در فرهنگسرا برگزار شده است.

محمودی با قدردانی از شهردار مبارکه اظهار داشت: طبق این تفاهم نامه، هر فصل یک همایش بزرگ در سطح شهر مبارکه با موضوع خانواده برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه همایش هایی هم با همکاری شهرداری مبارکه بصورت شهرستانی برگزار خواهیم کرد افزود: در این راستا همایشی با موضوع آسیب های اجتماعی و با عنوان " زنان و آسیب های اجتماعی" در مردادماه در مبارکه برگزار خواهد شد.


 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان مبارکه گفت: همایش سلسله نشست خانواده موفق با موضوع " چگونه صمیمیت و آرامش را در خانواده ماندگار کنیم " ، به همت شهرداری مبارکه در باغ بانوان برگزار شد که در این برنامه از یک هزار نفر از شهروندان در مورد برگزاری دوره های آموزشی بعدی نیازسنجی به عمل آمد .

رئیس اداره بهزیستی شهرستان مبارکه در ادامه به تشریح اقدامات انجام شده بهزیستی به عنوان محور اصلی پیشگیری از مسائل و آسیب های اجتماعی پرداخت و گفت: این سازمان بدلیل داشتن ارتباط با معلولین، نیازمند حمایت شهرداری و شورای اسلامی شهر است.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی تلاش می کند در راستای کاهش آسیب های اجتماعی گام بردارد اظهار کرد: سازمان بهزیستی یکی از تخصصی‌ترین دستگاه‌ها در جهت حمایت از قشر آسیب پذیر است.

محمودی با اشاره به محوریت بهزیستی در مسائل اجتماعی بیان کرد : این سازمان برای احیاء مسئولیت و سلامت اجتماعی –ارتقاء سطح دانش عمومی - اجباری کردن اقدامات پیشگیرانه - ساختار سازی علمی و تخصصی در سازمان های مردم نهاد را مدیریت و برنامه ریزی می کند.

وی با تاکید بر آگاه سازی مردم و جامعه عنوان کرد : برای ایجاد شرایط بهتر زیستن ،باید برنامه های عملیاتی و ساختاری داشته باشیم تا با آگاه سازی و مسئولیت پذیری افراد جامعه بتوان رخدادهای جامعه را کنترل کرد.


محمودی با اشاره به ضعف مسئولیت پذیری افراد جامعه اظهار داشت : بی اعتنایی  به مسائل جامعه باعث رخدادهای اجتماعی و همچنین بروز آسیب های جبران ناپذیری می شود بنابر این باید آگاه سازی افراد و مسئولیت پذیری را در جامعه نهادینه کنیم.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان مبارکه گفت : همان طور که  ایده و طرح بهزیستی در موضوع غربالگری های ژنتیک و در نتیجه کنترل معلولیت  های ناشی از اختلالات ژنتیک در برنامه ششم توسعه  به قانون منجر شد ،در موضوع کاهش و کنترل طلاق و اعتیاد نیز باید برنامه های موثر طراحی و عملیاتی شود.

محمودی با اشاره به کاهش تولد نوزادان معلول با اجباری خواندن غربال گری و مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج اظهار داشت : به منظور کاهش بعضی از مسائل حاد جامعه باید اجباری برخورد کرد در همین راستا می توانیم برای کاهش طلاق و آسیب ها، آموزش و مشاوره های روانشناسی را اجباری کنیم.

وی با اظهار تاسف از رشد بالای اعتیاد در بین خانواده ها به ویژه قشر تحصیل کرده  افزود : گرایش قشر دانش آموز – دانشجو  و زنان  به مصرف مواد صنعتی  یک معضل بزرگ  برای جوامع محسوب می شود و از طریق پیشگیری، داشتن برنامه های تخصصی می توانیم  به کاهش این آسیب کمک کنیم.

محمودی ادامه داد: افزایش روز به روز ناهنجاری های اجتماعی و خانوادگی از جمله افزایش آمار طلاق، ارتباط کم رنگ والدین با یکدیگر، اهمیت سبک زندگی اسلامی و لزوم آشنایی زوج های جوان با مهارت های زندگی از جمله اهدافی است که در برگزاری این کارگاه آموزشی مورد توجه قرار گرفت.

وی با اشاره به سرفصل های مهارت های زندگی، پیشگیری از اعتیاد، اعتماد در زندگی، اهمیت راستگویی، خیانت در خانواده و مضرات پنهان کاری همسران، بیان کرد: خانواده ها در جامعه امروز با مسائل و مشکلات زیادی مواجه هستند که لزوم آشنایی با این آسیب ها می تواند در پیشگیری از هم پاشیدگی خانواده ها مثمر ثمر باشد.

محمودی گفت:  در کانون خانواده سالم، اعضا از نظر جسمی، روحی و روانی، عاطفی، اجتماعی و اقتصادی رشد می کنند و با کمک یکدیگر به سوی اهداف گام برمی دارند.

وی به شرح ویژگی های خانواده سالم از جمله: تعهد، قدردانی، احترام به همسر، اعتقاد به حل شدن مشکلات، تمایل به صرف وقت با یکدیگر، توانایی مقابله مثبت با بحران و ... پرداخت و گفت: هدف از برگزاری این کارگاهها، افزایش سطح آگاهی مادران درباره مهارتهای زندگی و توانمندسازی همسران در تداوم استحکام زندگی خانوادگی است.

محمودی گفت: با توجه به نیاز مردم به حمایت در مواجهه با مشکلات اجتماعی و همچنین تأثیربخشی آموزش در پیشگیری از مشکلات اجتماعی، طرح آموزش زندگی خانواده در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی شکل گرفته است که این آموزش ها شامل بهبود و افزایش آگاهی و مهارت هایی است که با توجه به نقش محوری خانواده و با هدف افزایش رضایتمندی و افزایش پایداری خانواده ها شکل می‌گیرد.

وی بر نقش خانواده و تاکید بر اهمیت دادن به خانواده به عنوان هسته مرکزی جامعه و مراقبت‌های خانواده نسبت به فرزندان و تربیت آنان تاکید کرد و اظهار کرد: بهزیستی شهرستان مبارکه به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و کاهش طلاق ناشی از ازدواج ناآگاهانه اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیش از ازدواج کرده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان مبارکه برنامه ها و اقدامات اداره بهزیستی را در چهار حوزه اجتماعی، توانبخشی، پیشگیری و مشارکت دانست و گفت: این اداره مساعدت و همکاری همه مدیران شهرستانی را به یاری می طلبد.



+ 1
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top