امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 19838
بروزرسانی: پنج شنبه, ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ ۱۱:۵۶

شهرداری مبارکه به فرهنگ فراگیری آموزش‌های مهارتی در جامعه کمک کند


 

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان مبارکه گفت: برای نهادینه سازی فرهنگ فراگیری آموزش‌های مهارتی در جامعه به کمک همه ارگانها و بویژه شهرداری مبارکه نیاز داریم.

اصغر ایرانپور اظهار کرد: شهرداری ها در سایر کشورها در راستای گسترش آموزش‌های فنی و توانمند کردن شهروندان اقدامات و آموزش‌هایی ارائه می‌دهند تا فرهنگ فراگیری آموزش‌های مهارتی در جامعه نهادینه شود.
ایرانپور با اشاره به شعار این سازمان در خصوص «هر ایرانی یک مهارت علمی» تصریح کرد: شهرداری مبارکه با پتانسیل‌های بالای مراکز فرهنگی خود می تواند در بحث آموزش های شهروندی و توسعه آموزش های مهارتی و کنترل معضلات شهری برنامه ریزی کرده و با همکاری ادارات و سازمان ها، خدمات خوبی به شهروندان ارایه کند.
وی با بیان اینکه آموزش هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است اظهار کرد:شهرداری مبارکه دراین راستا و در راستای نهادینه کردن فرهنگ کارآفرنی و مهارت آموزی اقدام به نصب تابلوهای آموزش شهروندی در سطح شهر نموده است.
ایرانپور افزود:این اقدام ارزشمند شهرداری مبارکه در راستای دستیابی به اهداف کلان مدیریت شهری، و با هدف گسترش دانش، مهارت و ارتقای توانمندی سرمایه های انسانی انجام شده است.
وی با بیان اینکه اعتقاد داریم که مهارت در اصل کلید خلاقانه جهت ایجاد فرصت است و کشف فرصت، خلق شغل و ثروت را بدنبال دارد افزود: شهرداری مبارکه می تواند در کنار بخش خصوصی به ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به هنرجویان و شهروندان کمک می کند.
ایرانپور با اشاره به همکاری شهرداری و فنی و حرفه ای افزود: شهرداری مبارکه اقدام به ورود در حرفه ها و رشته هایی می کند که بخش خصوصی در آن وارد نشده است.
وی با هماهنگی و برای جلوگیری از موازی کاری در سطح شهرستان گفت: شهرداری و فنی و حرفه ای با شناسایی رشته ای مورد نیاز شهر و شهرستان نسبت به راه اندازی آن اقدام خواهند کرد.
وی با اشاره به تفاهم نامه همکاری شهرداری مبارکه و فنی و حرفه ای این شهرستان بیان داشت: این تفاهم نامه با هدف توسعه و ارتقاء قابلیت‌های شغلی و حرفه‌ای شهروندان، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، حمایت از اشتغال پایدار و آموزش و بروزرسانی دانش مهارتی آنها تدوین شده است که امیدواریم با تعامل صورت گرفته در راستای تعالی بخشیدن به اهداف هر دو دستگاه گام‌های موثری برداریم.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای مبارکه به موضوعات این تفاهم نامه اشاره و بیان داشت: برگزاری دوره‌های مهارتی مورد نیاز در مراکز فرهنگی شهرداری مبارکه با رعایت استانداردهای آموزشی فنی و حرفه‌ای برای دستیابی شهروندان به مهارت‌های فنی و تخصصی مورد نیاز بازار کار، بررسی اثربخشی دوره‌های آموزشی، آسیب شناسی آموزش‌های مهارتی و ارائه راهکارهای مشترک جهت ارتقاء فرهنگ مهارت آموزی و افزایش اشتغال پایدار در جامعه هدف است.
ایرانپور گفت: توسعه آموزش های فنی و حرفه ای در شرایط کنونی برای کشورلازم و ضروری است و نقش آموزش های فنی و حرفه ای در تحقق اقتصاد مقاومتی کلیدی و محوری است.
وی با اشاره به اهمیت آموزش‌های مهارتی در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال گفت: شهرستان مبارکه به عنوان قطب صنعتی و کشاورزی استان پتانسیل‌های زیادی برای توسعه و فرهنگ سازی این آموزش‌ها دارد که باید از حمایت صنایع بزرگ منطقه استفاده کنیم.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان مبارکه اظهار کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای کار تربیت نیروی ماهر، ‌ متخصص، کارآمد و کارآفرین را دنبال می‌کند و برای ما بسیار ارزشمند است که در حوزه مراکز فرهنگی شهرداری مبارکه نیز گوشه‌ای از تربیت این نیروهای خدوم را بر عهده بگیریم.
وی با بیان اینکه رشته‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای بر اساس نیاز شهروندان متقاضی، ادارات و سازمانها تعیین شده است گفت: براساس توافقات به عمل آمده با شهرداری مبارکه و در راستای ایجاد توانایی های لازم فنی، مهارتی و کارآفرینی در علاقمندان برای راه‌اندازی اشتغال پایدار و کسب درآمد و در راستای توسعه کارآفرینی و اشتغالزایی، دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای به شهروندان مبارکه‌ای در مراکز فرهنگی  شهرداری مبارکه ارائه می‌شود.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان مبارکه، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را بر اساس نیاز سنجی کارشناسان در رشته‌های مورد نیاز شهر مبارکه اعلام و اظهار داشت: بر اساس تفاهم نامه فی مابین اداره آموزش فنی و حرفه‌ای و شهرداری مبارکه، اعزام مربیان آموزشی، سنجش و ارزشیابی میزان مهارت کارآموزان و صدور گواهینامه‌های مهارت فنی و حرفه‌ای از سوی این اداره انجام خواهد شد.
وی با اشاره به برنامه هایی که برای هفته ملی مهارت پیش بینی شده است اظهار کرد:سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه، پیاده روی خانوادگی و همایش مسیر آینده من با مهارت بعنوان سه برنامه اصلی در این هفته است.
ایرانپور با بیان اینکه یکی از راه های برون رفت از معضل بیکاری کسب مهارت و کارآفرینی است گفت: مرکز فنی و حرفه ای برادران با ۱۰ کارگاه فعال و مرکز خواهران با ۶ کارگاه فعال در رشته آموزشی وخدماتی فعالیت می کند.
وی با اشاره به اینکه ثبت نام در کلیه رشته ها در مرکز فنی و حرفه ای شهرستان بصورت رایگان اشت، گفت: هنر جویان پس از گذراندن دوره های آموزشی که مطابق با استاندارد جهانی است و موفقیت در آزمون پایان دوره موفق به اخذ گواهینامه خواهند شد.
«۳۱ تیرماه تا ۶ مرداد ماه در کشور به عنوان هفته ملی مهارت نامگذاری شده است» 

 


 



+ 1
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top