امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 19805
بروزرسانی: پنج شنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۶ ۰۲:۲۰

جلسه آموزشی منتخبین پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهرهای شهرستان های مبارکه، دهاقان، سمیرم و شهرضا در مجموعه فرهنگی، تفریحی مادر به میزبانی شهرداری مبارکه برگزار شد

جلسه آموزشی منتخبان پنجمین دوره شوراهای شهرستانهای مبارکه، دهاقان، سمیرم و شهرضا با حضور مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان به میزبانی شهرداری مبارکه در مجموعه فرهنگی، تفریحی مادر( باغ بانوان) برگزار شد.

محمدرضا کمالی در این جلسه آموزشی با بیان اینکه 80 درصد از اعضای پنجمین دوره شوراهای شهر استان اصفهان جدید هستند، اظهار داشت: سعی شده است قبل از شروع رسمی منتخبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهرها جلسه آموزشی برگزار شود و این جلسات در طول خدمت آن‌ها تداوم داشته باشد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان با بیان اینکه در چهار دوره قبلی هیچ دوره آموزشی برگزار نشده و بر اساس آسیب‌شناسی صورت گرفته لزوم تشکیل این جلسه آموزشی احساس شد، افزود: 6 هزار و 200 میلیون تومان بودجه به 107 شهر استان اصفهان تخصیص داده شده است که اعضای شوراهای اسلامی شهر وظیفه مدیریت و تخصیص منابع شهری را بر عهده دارند.

کمالی با بیان اینکه 34 وظیفه ویژه شوراهای اسلامی شهر تبیین شده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه در چهار دوره گذشته شورای اسلامی شهر به شورای شهرداری تبدیل شده است در حالی که تنها هشت وظیفه از 34 وظیفه شورای شهر به شهرداری و شهردار اختصاص دارد.

وی مهمترین کار اعضای شوراهای شهر را انتخاب شهردار شایسته دانست و تصریح کرد: اگر شهردار شایسته‌ای توسط اعضای شوراهای شهر انتخاب شود کار در پیش روی آن‌ها به نسبت راحت تر است و پس از چهار سال می‌توانند کارنامه درخشانی را از خود به جا بگذارند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان با بیان اینکه کار شهرداری با سایر مدیریت‌های سازمان‌های شهری متفاوت است، ابراز داشت: شهرداری وظیفه مدیریت درآمد و مدیریت هزینه را بر عهده دارد و این مهم تفاوت فاحش مدیریت شهری با سایر مدیریت‌های سازمان‌های شهری است.

 وی در ادامه درخصوص توجه به تخصص و سابقه اجرایی افراد انتخاب شده در سمت شهردار تاکید کرد: اعضای شوراهای اسلامی شهر ؛ بدون نگاه قومیتی، طایفه ای، حزبی، جناحی و گروهی و توجه داشتن به تخصص و تجریه و سابقه مفید افراد نسبت به انتخاب شهردار اقدام و در جهت پیشرفت شهر و رضایت مردم گام بردارند چرا که اولین و مهمترین وظیفه اعضای شورا در شروع بکار ، انتخاب شهردار مناسب و شایسته می باشد.



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top