امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 19792
بروزرسانی: شنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۶ ۲۰:۱۱

رئیس اداره بهزیستی مبارکه : شهرداری بعنوان مهمترین و تأثیرگذارترین نهاد شهری، نقش مهمی در زندگی روزمره شهروندان دارد


رئیس اداره بهزیستی شهرستان مبارکه گفت: شهرداری به‌عنوان مهمترین و تأثیرگذارترین نهاد شهری، نقش مهمی در زندگی روزمره شهروندان و مردم یک شهر دارد.

میر محسن محمودی با ابراز خرسندی از اقدام شهرداری مبارکه در نصب سری جدید تابلو های آموزش شهروندی در زمینه سبک خوب زندگی،گفت: نقش شهرداری بعنوان یک مجموعه فرهنگی در شهر از اهمیت بالایی برخوردار است .

محمودی گفت: از آن‌ جایی که نقش شهرداری، تنها نقش خدماتی نیست و در تمام مسائل فرهنگی شهر نقش برجسته‌ای دارد، مدیریت فرهنگی شهرداری می‌تواند در تعاملات اجتماعی تأثیر گذار باشد.

وی با بیان اینکه همه ما ضرورت توجه و پرداختن به موضوع سبک زندگی را عینی و واجب می دانیم، اظهار کرد: امروز بحث سبک زندگی و نحوه پرداختن به آن و ساماندهی و مدیریت آن مدنظــر و مورد توجه است.

محمودی با بیان اینکه سبک زندگی به معنای شیوه زندگی خاص یک فرد، گروه، یا جامعه است گفت: خانواده، مهمترین نهاد تربیتی جامعه و نخستین آموزشگاه فرد شمرده می شود، و روابط عاطفی میان والدین در خانواده، اثرگذارترین عامل حرکت مطلوب فرزندان برای انتخاب سبک و شیوه زندگی است.

وی گفت: نهاد خانواده به صورت یک سیستم متعامل و به هم پیوسته است که هریک از اعضای آن متناسب با جایگاه و نقشی که دارند، بر همدیگر اثر می گذارند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان مبارکه گفت: والدین مهمترین نقش را در خانواده دارند و می توانند درصورتیکه عوامل مؤثر بر تربیت را به کار گیرند، در رشد، پرورش و تحول شخصیتی فرزندان سهمی بسزا داشته باشند و در مقام یک مربی از بروز اختلافات شخصیتی در آنان پیشگیری کنند.

محمودی با اشاره به اینکه برای مبارزه با آسیب های اجتماعی باید موضوع مهم سبک زندگی، را مدنظـر قرا دهیم گفت: با توجه به اهمیت سبک زندگی در جامعه و از آنجا که آسیب های اجتماعی، سبک زندگی افرد را دچار تغییر اساسی می کند، همچنین رو آوردن به برخی سبکهای زندگی وارداتی نیز به آسیب های اجتماعی مانند سوء مصرف موادمخدر و روانگردان ها دامن می زند، ضروری است برنامه ریزی ویژه ای درخصوص سبک زندگی در نظـر گرفته شود، تا نتایج مدنظــر مقام معظــم رهبری (مدظله العالی) در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی به طــور دقیــق حاصــل شــود.

وی گفت: در حال حاضر، رو آوری به سبک های زندگی غربی و دوری از سبک زندگی ایرانی - اسلامی، یکی از تهدیدهای جدی جامعه

ما به شمار می رود و اعتیاد به مواد مخدر و روانگردان ها و بسیاری از آسیب های اجتماعی حاصل بی توجهی یا کم توجهی به

سبک زندگی سالم در خانواده هاست.

محمودی گفت: عاطفه به مفهوم توجه، تمایل و گرایش یاورانه به دیگر است که همراه با رحمت و رأفت از خود به صورت های گوناگون به دیگری بروز می دهند و والدین با به جریان انداختن توانمندی های بالقوه عاطفی به شکل مثبت و کارآمدی بر روند تربیتی یکدیگر و فرزندان اثر می گذارند.

وی گفت: بارز نمودن و شکوفا سازی توانمندی های عاطفی در میان همسران، نه تنها ارتباط میان آن دو را در سطوح مختلف سامان می دهد، بلکه به ارتقاء و سالم سازی روابط با دیگران، ازجمله خدا و نیز جوّ خانوادگی سالم تر برای دوری از تنش و درگیری و پرورش فطرت و توانمندی های سرشتی فرزندان به سوی خوبی و خیر باشد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان مبارکه گفت: به بیان دیگر، پدر و مادر در جایگاه محوری ترین عنصر تعاملات خانوادگی، وقتی التزام اساسی به آموزه های اخلاقی، ارزشی، دینی و عاطفی در روابط همسری داشته باشند، می توانند الگوی مقبول و ارزنده ای برای انتقال مفاهیم و آموزههای نظام ارزشی جهانی، انسانی، فرا زمانی و فرا مکانی دین اسلام به فرزندان خویش باشند و شخصیت و هویت وجودی آنان را پایه ریزی کنند.

مدیریت امور فرهنگی شهرداری مبارکه، تابلوهای فرهنگ شهروندی سطح شهر را در دوره چهاردهم به موضوع " سبک خوب زندگی" اختصاص داد.



+ 1
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top